Cyfrowy rozwój w Gminie Solina

Dodano: 10-04-2024

Pragniemy się z Państwem podzielić dobrą informacją, że rozpoczęła się realizacja projektu pod nazwą „Cyfrowy rozwój w Gminie Solina” i w dniu 28.03.2024r. została podpisana stosowna umowa o dofinansowanie – nr FEPK.01.02-IZ.00-0002/23 w ramach konkursu organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Priorytetu I FEPK 01 Konkurencyjna Gospodarka, działanie FEPK.01.02 Cyfryzacja.

 

Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i przewiduje miedzy innymi uruchomienie e-usług publicznych dla mieszkańców na wysokim poziomie dojrzałości dostępnych z każdego miejsca i o każdej porze.

Przedmiot projektu zakłada wykonanie takiego zakresu jak:
Modernizacja Systemów dziedzinowych, Systemów GIS oraz digitalizację zasobów Geodezyjnych. W ramach projektu niezwykle istotnym elementem będzie także wdrożenie systemu e-woda, wraz z udostępnieniem e-Usług Publicznych. W ramach zakresu zadania przeprowadzona będzie modernizacja sposobu prowadzenia odczytów zużycia wody (z manualnego na automatyczny) oraz rozliczania odbiorców/mieszkańców Gminy Solina ,usprawnienie procesów administracyjnych oraz zwiększenie efektywności i transparentności działań Gminy. Wnioskodawca przewiduje również uruchomienie Systemu pozwalającego pracownikom Urzędu Gminy na Zdalną Pracę gdy zajdzie taka potrzeba. Zakres Projektu obejmuje również Modernizację przestarzałej istniejącej stronę www, tak aby była bardziej dostępna dla odbiorców, dostosowując ją do najnowszych standardów WCAG 2.1 AA. W ramach zakresu projektu zostanie uruchomiona Platforma Projektowa, która scentralizuje wszystkie powstałe w ramach projektu e-usługi w jednym miejscu, dzięki temu mieszkańcy zyskają narzędzia pozwalające na szybkie i sprawne opłacenie: np.: rachunków z wodę, bez wychodzenia z domu.

W ramach zakresu niezbędna będzie również modernizacja infrastruktury IT jako fundament pod modernizowane systemy informatyczne.

 

Głównymi grupami docelowymi są:

  1. Obywatele i mieszkańcy, osoby te będą mogły skorzystać z nowych e-usług, co umożliwi im szybki i wygodny dostęp do niezbędnych informacji i usług bez konieczności wizyty w urzędzie. Ułatwi to załatwianie codziennych spraw.
  2. Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie gminy Solina oraz instytucje– dzięki wprowadzeniu e-usług i pracy zdalnej, procesy biznesowe związane z urzędem będą bardziej efektywne i elastyczne. Firmy będą mogły łatwiej załatwić niezbędne formalności, składać wnioski i uzyskiwać niezbędne zezwolenia online, co przyspieszy i uprości pracę z urzędem.
  3. Pracownicy urzędu i jednostek podległych, którzy będą mieć możliwość pracy zdalnej. Dzięki odpowiednim narzędziom i systemom informatycznym będą mogli wykonywać swoje obowiązki z dowolnego miejsca, w sposób bezpieczny ze zwiększeniem elastyczności pracy i poprawy równowagi między życiem zawodowym i prywatnym co pozwoli na zwiększenie równości szans kobiet

i mężczyzn na rynku pracy.

 

Cele projektu:

  1. Ułatwienie dostępu do usług: Wdrożenie platformy projektowej pozwoli na integrację wszystkich narzędzie i e-usługi w jednym miejscu.
  2. Zwiększenie efektywności administracji
  3. Poprawa obsługi obywateli: Dzięki e-usługom mieszkańcy uzyskają usprawnienie działań administracji, skrócona zostanie ścieżka obiegu dokumentów. Przyczyni się do tego w dużym stopniu uruchomiona w ramach projektu Platforma Projektowa.
  4. Zwiększenie transparentności: Elektroniczne usługi publiczne umożliwią mieszkańcom monitorowanie swoich spraw, dostęp do informacji oraz łatwiejsze udostępnianie dokumentów.
  5. Monitorowanie środowiska klimatycznego na terenie gminy pozwoli na gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji do związanej z danym obszarem społeczności.
  6. Automatyzacja wielu procesów administracyjnych, takich jak składanie wniosków, rejestracja dokumentów czy płatności online.
  7. Digitalizacja i udostępnienie danych sektora publicznego. Digitalizacja zasobów ułatwi zarządzanie nimi, wyszukiwanie informacji i udostępnianie ich obywatelom online. Dzięki temu można tworzyć nowe usługi i aplikacje, które wykorzystują te dane w celu lepszego planowania rozwoju gminy i dostarczania informacji obywatelom.
  8. Wdrożenie rozwiązań IT (sprzętowych i softwarowych) także wspomagających pracę zdalną w zabezpieczonej formie oraz pozwalających na świadczenie e-usług w sposób bezpieczny.
  9. Udoskonalenie cyberbezpieczeństwa dla wdrażanych narzędzi i e-usług poprzez zabezpieczenie danych i systemów przed atakami.

 

Efekty – rezultaty. Realizacja powyższych zadań pozwoli na uruchomienie 14
e-usług na wysokim poziomie dojrzałości. Wszystkie podzadania są ze sobą ściśle powiązane i koniecznym staje się ich wspólna realizacja.

Połączenie tych elementów, gwarantuje kompleksowe wykonanie zadania, którego efektem ma być:

  1. Dostawa kompatybilnego sprzętu jako fundament pod modernizowane systemy informatyczne.
  2. Uruchomienie Platformy Projektowej na dostarczonej infrastrukturze sprzętowej jako centralnego punktu kontaktowego z Obywatelami i Obywatelkami.
  3. Modernizacja/uruchomienie Systemów Dziedzinowych, GIS, e-woda dzięki którym zasilona nowymi e- Usługami zostanie Platforma Projektowa.

Takie kompleksowe podejście do realizacji tego zadania gwarantuje jego skuteczne wdrożenie i osiągnięcie sukcesu przy realizacji celów projektu.

 

Wartość projektu opiewa na kwotę 4 311 792,56 zł.

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich to kwota 3 510 946,89 zł.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Projekty dofinansowane ze środków UE

Wybory Sołeckie 2024

Wybory Samorządowe 2024

Konsultacje społeczne

Mobilny harmonogram odbioru odpadów

Harmonogram odbioru odpadów na 2024 rok

Film promocyjny „Woda Karpat”

Biuletyn Informacyjny Urzędu Gminy Solina 2022

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego

Ankieta NIK w sprawie funkcjonowania posterunku Policji

Najwyższa Izba Kontroli zwraca się do Państwa z uprzejmą prośbą o udzielenia wsparcia w realizacji celów prowadzonej przez NIK kontroli planowej nr P/23/029 „Funkcjonowanie posterunków Policji”.

Czynności kontrolne wykonywane są w okresie od czerwca do października 2023 r. i obejmują m.in. badanie świadomości i satysfakcji mieszkańców w związku z działającym na terenie gminy posterunkiem Policji, a także ich osobistych doświadczeń w kontakcie z policjantami oraz poczucia bezpieczeństwa. Dla uzupełnienia badanego obszaru chcemy prosić mieszkańców Państwa gminy o podzielenie się z NIK swoimi doświadczeniami i oceną sytuacji.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety na stronie:

Link do ankiety

Zapewniamy Państwa jednocześnie, że ankieta jest w pełni anonimowa, a jej wyniki zostaną wykorzystane i zaprezentowane wyłącznie w formie zbiorczych zestawień.
Termin wypełniania ankiety upływa w dniu 15 października 2023 r.


UWAGA!!! NOWY NUMER RACHUNKU BANKOWEGO


Bieszczadzki Bank Spółdzielczy w Ustrzykach Dolnych
94 8621 0007 2001 0009 1734 0001



Kalendarz wydarzeń

[calendar mini=true]

Starsza wersja strony

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress