„Rodzina 500 plus”

Dodano: 18-02-2016

Start programu  w kwietniu.

 

Główne założenia programu:

 

  1. Program Rodzina 500 plus to nieopodatkowane 500 zł miesięcznie na każde drugie
    i kolejne dziecko do 18 roku życia,
    bez dodatkowych warunków.
  2. Rodziny o niskich dochodach otrzymają wsparcie także dla pierwszego dziecka przy spełnieniu kryterium dochodowego na osobę 800 zł lub 1200 zł w przypadku dziecka
    niepełnosprawnego.
  3. Nie będzie obowiązywał górny próg dochodowy.
  4. Świadczenie 500 zł nie będzie wliczane do dochodu przy ustalaniu innych świadczeń, m.in. rodzinnego, alimentacyjnego, czy zasiłku z pomocy społecznej.
  5. Rodzina, która przebywa poza granicami kraju otrzyma 500 zł, jeśli nie pobiera tam podobnego świadczenia ( tak zwane świadczenie w koordynacji ).

 

Obsługa w gminach

  1. Wniosek o świadczenie będzie można składać od momentu uruchomienia programu, czyli od kwietnia 2016 r. w gminie, w której się zamieszkuje.
  2. W przypadku Gminy Solina wnioski składamy w Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej w Polańczyku.
  3. GOPS będzie miał 3 miesiące na wydanie decyzji i wypłatę świadczenia.
  4. Jeśli wniosek złożymy do końca czerwca 2016 r. wtedy otrzymamy świadczenie
    z wyrównaniem od kwietnia.
  5. Przy ustalaniu prawa do świadczenia na pierwsze dziecko od 1 kwietnia 2016 r. sprawdza się dochody za 2014 r.

Druki wniosków i oświadczeń będzie można pobierać od 1 kwietnia 2016 r. w biurze obsługi świadczeń  programu „500 plus” lub na stronie Urzędu Gminy Solina.

Projekty dofinansowane ze środków UE

Komunikaty PGE o planowanych wyłączeniach

Wybory Sołeckie 2024

Wybory Samorządowe 2024

Konsultacje społeczne

Mobilny harmonogram odbioru odpadów

Harmonogram odbioru odpadów na 2024 rok

Film promocyjny „Woda Karpat”

Biuletyn Informacyjny Urzędu Gminy Solina 2022

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego

Ankieta NIK w sprawie funkcjonowania posterunku Policji

Najwyższa Izba Kontroli zwraca się do Państwa z uprzejmą prośbą o udzielenia wsparcia w realizacji celów prowadzonej przez NIK kontroli planowej nr P/23/029 „Funkcjonowanie posterunków Policji”.

Czynności kontrolne wykonywane są w okresie od czerwca do października 2023 r. i obejmują m.in. badanie świadomości i satysfakcji mieszkańców w związku z działającym na terenie gminy posterunkiem Policji, a także ich osobistych doświadczeń w kontakcie z policjantami oraz poczucia bezpieczeństwa. Dla uzupełnienia badanego obszaru chcemy prosić mieszkańców Państwa gminy o podzielenie się z NIK swoimi doświadczeniami i oceną sytuacji.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety na stronie:

Link do ankiety

Zapewniamy Państwa jednocześnie, że ankieta jest w pełni anonimowa, a jej wyniki zostaną wykorzystane i zaprezentowane wyłącznie w formie zbiorczych zestawień.
Termin wypełniania ankiety upływa w dniu 15 października 2023 r.


UWAGA!!! NOWY NUMER RACHUNKU BANKOWEGO


Bieszczadzki Bank Spółdzielczy w Ustrzykach Dolnych
94 8621 0007 2001 0009 1734 0001



Kalendarz wydarzeń

[calendar mini=true]

Starsza wersja strony

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress